چــــــــادرخاکی

یا فاطمه شکر خدا که سایه تو بر سر من است...

چــــــــادرخاکی

یا فاطمه شکر خدا که سایه تو بر سر من است...

چــــــــادرخاکی

ازدستورات خداونددرقرآن:
<حفظ حجاب و عفاف،برای مردان و زنان است.>
(برگرفته ازسوره نور آیه 30 و 31)
*حضرت علی (ع)میفرمایند:
<زکاةُ الجمالِ العفاف؛ زکات زیبایی، عفت است.>
<پوشیده و محفوظ داشتن زن، مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایی اوست.>
بنام او
دوستان مهربون واهل دل ام،سلام...
بقول یکی از دوستای خوبم،که در ساختن این وبلاگ خیلی کمکم کردوبسیارازش ممنونم:
*تنها افتخارم اینه که در تمامی عمر،سعی کردم ،چادرم همرنگ چادر،مادرم زهرا(س) باشه!یعنی:خاکی.....*
امیدوارم لحظات خوبی روبادیدن وبلاگم سپری کنید.برای بهترشدن مطالب،دادن نظر،فراموش نشه؟!
***رزمنده ای کـه در فـضای سایبر می جنـگی!!؟
بـرای فـشردن کلیدهای کامپیوتر وضـو بگیر...و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس...
بدانکه تومصداق<ومارَمَیت اِذرَمَیت...>هستی..!
تو در شبهای تـاریک جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میکنی...
پس مراقب باش...!!!به شهدا تمسک کن...بصیرتت را بالا ببر که ترکش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد کن...با اهل بیت یکی شو...
و در این راه گوش به فرمان آنها باش...!***
(عـالـم مـجـازی هـم مـحـضـر خـداسـت!
یـادمان بـاشـد خـدا یـک کاربر همیشه انلاین ایـنـجـاسـت!
تـک تـک کـلـیـک هـایـمان را مـی بـیـنـد پست هایمان را می خواند!
حـواسـمان را جـمـع کـنیم!
شـرمـنـده اش نـشـویم نه شرمنده او و نه شرمنده مولایمان مهدی فاطمه!)
در ضمن مطالبی که با لفظ"ظهور،کربلا،شهادت"تموم میشن خط خطی های خودمه
مواظب خوبیهاتون باشید.التماس دعا...
ظهور،کربلا،شهادت
****دخترخاکی****

۲۴
فروردين ۹۵

حسین!گوشه ی چشمی٬که حرفها دارم:

دلم گرفته٬فقط شوق "کربلا" دارم

تو سر پناه منی٬یک نگاه کن آقا!

مگر به غیر حسینیه من کجا دارم؟!

حرم نرفتم و حال دلم وخیم شده

خدا به خیر کند من هنوز جا دارم

دلم گرفته٬ولی وقتی کربلا دور است

دلم خوش است که من "مشهد الرضا" دارم

چقدر فاصله افتاد و مشهدی نشدم...

دلم شکسته٬ببین که منم خدا دارم!

حسین!ماه محرم شروع عشق من است

وگرنه من همه ی سال هم عزادارم

تمام دلخوشی ام این شده که هیئتی ام

قسم به حضرت زهرا س٬فقط تو را دارم...

به زیر دین حسینم ولی خدا را شکر

که صاحبی چو ابالفضل با وفا دارم

۹۵/۰۱/۲۴
دختر خاکی

زیارت

هیات

کربلا

نظرات  (۲)


📓 ﺣﺎﺋﺮ قبر مطهر سیدالشهداﺀ. ..

 ﺣﺎﺋﺮ ﻭ ﺣﺎﻳﺮ، ﺍﺻﻄﻠﺎﺣﺎ ﺑﻪ ﺣﺮﻡ ﺳﻴﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ «ﻉ» ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻢ ﺭﻳﺸﻪ ﻟﻐﻮﻱ ﺩﺍﺭﺩ، ﻫﻢ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ. ﺩﺭ ﻟﻐﺖ، «ﺣﺎﺋﺮ» ﺟﺎﻱ ﻣﻄﻤﺌﻨﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺟﻤﻊ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ: «ﺍﻟﻤﻮﺿﻊ ﺍﻟﻤﻄﻤﺌﻦ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺤﺎﺭ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﻤﺎﺀ»[1] ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺳﺮﮔﺮﺩﺍﻥ ﻫﻢ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺭﻳﺸﻪ ﺣﻴﺮﺍﻥ. ﺩﺭ ﻗﺪﻳﻢ ﺑﻪ ﻛﺮﺑﻠﺎ «ﺣﻴﺮ» ﻧﻴﺰ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ‌ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻗﺪﻳﻢ، ﻣﺤﻞ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﺍﻗﻮﺍﻣﻲ ﺍﺯ ﻋﺮﺏ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻠﺎﺡ ﻓﻘﻬﻲ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﻱ، ﺑﻪ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺣﺮﻡ ﺣﺴﻴﻨﻲ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻗﺒﺮ ﻣﻄﻬﺮ، ﺻﺤﻦ، ﺭﻭﺍﻗﻬﺎ ﻭ ﻣﻮﺯﻩ ﻭ... ﺍﺳﺖ، ﭼﻪ ﻗﺴﻤﺘﻬﺎﻱ ﻗﺪﻳﻢ ﻭ ﭼﻪ ﺟﺪﻳﺪ، ﺣﺎﺋﺮ ﺍﻃﻠﺎﻕ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﺋﺮ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﻛﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮ، ﻣﺨﻴﺮ ﺍﺳﺖ ﻧﻤﺎﺯﺵ ﺭﺍ ﻗﺼﺮ ﻳﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﻴﺎﻥ ﻋﻠﻤﺎ ﻣﺤﻞ ﺑﺤﺚ ﺍﺳﺖ، ﺣﺎﺋﺮ ﺍﺑﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ «ﻉ» ﺍﺳﺖ. [2] ﺑﺮﺧﻲ ﻫﻢ ﺣﺪ ﺣﺎﻳﺮ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﺣﺮﻡ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻧﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ. ﺣﺎﻳﺮ ﺣﺴﻴﻨﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻘﺪﺱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻋﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺍﺳﺖ. ﺣﺘﻲ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺋﻤﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻔﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻳﺮ ﺣﺴﻴﻨﻲ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻣﻲ‌ﺷﺪﻧﺪ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻫﺎﺩﻱ «ﻉ» ﻛﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﺑﻮﺩ، ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺎﻳﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ «ﻉ» ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﺗﺎ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺁﻧﺠﺎ ﺩﻋﺎ ﻛﻨﺪ. [3] ﺑﻪ ﺍﻫﻞ ﻛﺮﺑﻠﺎ ﻭ ﺳﺎﻛﻨﺎﻥ ﺣﺮﻡ ﺣﺴﻴﻨﻲ ﻧﻴﺰ «ﺣﺎﺋﺮﻱ» ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺮﻡ ﺳﻴﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﻗﺘﻲ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺘﻮﻛﻞ ﻋﺒﺎﺳﻲ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺁﺛﺎﺭ ﻗﺒﺮ ﻭ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺷﻴﻌﻪ ﺍﺯ ﺗﺠﻤﻊ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻥ ﻣﺮﻗﺪ ﻣﻄﻬﺮ ﻭ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﺑﺨﺶ، ﻛﻪ ﻛﺎﻧﻮﻥ ﺧﻄﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺟﻮﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺁﺏ ﺑﺴﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺤﻞ ﻛﻪ ﻣﻲ‌ﺭﺳﻴﺪ ﺍﺯ ﭘﻴﺸﺮﻭﻱ ﺑﺎﺯ ﻣﻲ‌ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺭﻭﻱ ﻫﻢ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻪ ﻣﻲ‌ﺷﺪ ﻭ ﺑﺮﻣﻲ ﮔﺸﺖ ﻭ ﻣﺜﻞ ﺩﻳﻮﺍﺭﻱ، ﺁﺏ ﮔﺮﺩ ﻗﺒﺮ ﻣﻲ‌ﺍﻳﺴﺘﺎﺩ ﻭ ﻣﺤﻮﻃﻪ ﻗﺒﺮ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺧﺸﻚ ﺑﻮﺩ. [4] ﻭ ﭼﻮﻥ ﻣﺤﻞ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻥ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺣﺎﻳﺮ ﮔﻮﻳﻨﺪ، ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻗﺒﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺎﺋﺮ ﻧﺎﻡ ﮔﺮﻓﺖ. ﺍﺯﺷﻬﻴﺪ ﻫﻢ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: «ﻓﻲ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻮﺿﻊ ﺣﺎﺭ ﺍﻟﻤﺎﺀ ﻟﻤﺎ ﺍﻣﺮ ﺍﻟﻤﺘﻮﻛﻞ ﺑﺎﻃﻠﺎﻗﻪ ﻋﻠﻲ ﻗﺒﺮ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﻟﻴﻌﻔﻴﻪ ﻓﻜﺎﻥ ﻟﺎ ﻳﺒﻠﻐﻪ». [5] ﭼﻮﻥ ﻣﺘﻮﻛﻞ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺑﻪ ﻗﺒﺮ ﺣﺴﻴﻦ «ﻉ» ﺁﺏ ﺑﺒﻨﺪﻧﺪ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺤﻮ ﻛﻨﺪ، ﺁﺏ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻜﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺭﺳﻴﺪ ﺟﻤﻊ ﻣﻲ‌ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻗﺒﺮ ﻧﻤﻲ ﺭﺳﻴﺪ. ﻃﺒﻖ ﻧﻘﻠﻬﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺍﻭ ﺑﺎ ﮔﺎﻭﻫﺎ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺯﻣﻴﻦ ﺁﻧﺠﺎ ﺭﺍ ﺷﺨﻢ ﺯﻧﻨﺪ، ﻫﻤﻪ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻭ ﻗﺒﻮﺭ ﺭﺍ ﺷﺨﻢ ﻣﻲ‌ﺯﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﻗﺒﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﻪ ﻣﻲ‌ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ، ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻣﻲ‌ﺷﺪﻧﺪ. 


سلام.. تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "گلستان بلاگ"

با آدرس:  http://golestanblog.ir/%D8%AF%D9%84%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%87-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%85/

در این سایت انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت گلستان بلاگ به شما:

جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان: ما  باید پرچم اسلام را در آن سوی افق بر زمین بکوبیم.


یا علی. التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">