چــــــــادرخاکی

یا فاطمه شکر خدا که سایه تو بر سر من است...

چــــــــادرخاکی

یا فاطمه شکر خدا که سایه تو بر سر من است...

چــــــــادرخاکی

ازدستورات خداونددرقرآن:
<حفظ حجاب و عفاف،برای مردان و زنان است.>
(برگرفته ازسوره نور آیه 30 و 31)
*حضرت علی (ع)میفرمایند:
<زکاةُ الجمالِ العفاف؛ زکات زیبایی، عفت است.>
<پوشیده و محفوظ داشتن زن، مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایی اوست.>
بنام او
دوستان مهربون واهل دل ام،سلام...
بقول یکی از دوستای خوبم،که در ساختن این وبلاگ خیلی کمکم کردوبسیارازش ممنونم:
*تنها افتخارم اینه که در تمامی عمر،سعی کردم ،چادرم همرنگ چادر،مادرم زهرا(س) باشه!یعنی:خاکی.....*
امیدوارم لحظات خوبی روبادیدن وبلاگم سپری کنید.برای بهترشدن مطالب،دادن نظر،فراموش نشه؟!
***رزمنده ای کـه در فـضای سایبر می جنـگی!!؟
بـرای فـشردن کلیدهای کامپیوتر وضـو بگیر...و بـا نیـت قربه الی الله مطلب بنویس...
بدانکه تومصداق<ومارَمَیت اِذرَمَیت...>هستی..!
تو در شبهای تـاریک جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور میکنی...
پس مراقب باش...!!!به شهدا تمسک کن...بصیرتت را بالا ببر که ترکش نخوری...رابطه خودت را با خدا زیاد کن...با اهل بیت یکی شو...
و در این راه گوش به فرمان آنها باش...!***
(عـالـم مـجـازی هـم مـحـضـر خـداسـت!
یـادمان بـاشـد خـدا یـک کاربر همیشه انلاین ایـنـجـاسـت!
تـک تـک کـلـیـک هـایـمان را مـی بـیـنـد پست هایمان را می خواند!
حـواسـمان را جـمـع کـنیم!
شـرمـنـده اش نـشـویم نه شرمنده او و نه شرمنده مولایمان مهدی فاطمه!)
در ضمن مطالبی که با لفظ"ظهور،کربلا،شهادت"تموم میشن خط خطی های خودمه
مواظب خوبیهاتون باشید.التماس دعا...
ظهور،کربلا،شهادت
****دخترخاکی****

۲۳
فروردين ۹۵

یادتان هست نوشتم که دعا می خواندم

داشتم کنج حرم جامعه را می خواندم


از کلامت چه بگویم که چه با جانم کرد

محکماتِ کلماتِ تو مسلمانم کرد


کلماتی که همه بال و پر پرواز است

مثل آن پنجره که رو به تماشا باز است


کلماتی که پر از رایحۀ غار حراست

خط به خط جامعه آیینۀ قرآن خداست

عقل از درک تو لبریز تحیر شده است

لب به لب کاسۀ ظرفیت من پر شده است


همۀ عمر دمادم نسرودیم از تو

قدر درکِ خودمان هم نسرودیم از تو


من که از طبع خودم شِکوه مکرر دارم

عرق شرم به پیشانیِ دفتر دارم


شعرهایم همه پژمرد و نگفتم از تو

فصلی از عمر ورق خورد و نگفتم از تو  

دل ما کی به تو ایمان فراوان دارد

شیرِ در پرده به چشمان تو ایمان دارد

بیم آن است که ما یک شبه مرداب شویم

رفته رفته نکند جعفر کذاب شویم


تا تو را گم نکنم بین کویر ای باران!

دست خالیِ مرا نیز بگیر ای باران!


من زمین گیرم و وصف تو مرا ممکن نیست

کلماتم کلماتیست حقیر ای باران!


یاد کرد از دل ما رحمت تو زود به زود

یاد کردیم تو را دیر به دیر ای باران!


نام تو در دل ما بود و هدایت نشدیم

مهربانی کن و نادیده بگیر ای باران!


ما نمردیم که توهین به تو و نام تو شد

ما که از نسل غدیریم، غدیر ای باران!


پسر حضرت دریا! دل ما را دریاب

ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران!


سامرا قسمت چشمان عطش خیزم کن

تا تماشا کنمت یک دل سیر ای باران!


بگذارید کمی از غمتان بنویسم

دو سه خط روضه از این درد نهان بنویسم


گریه بر داغ شما عین ثواب است ثواب

بار دیگر پسر فاطمه و بزم شراب... 

"سید حمیدرضا برقعی"

۹۵/۰۱/۲۳
دختر خاکی

شهادت

نظرات  (۳)

#به_نام_پاک_نقی_علیه السلام خاک_را_طلا_کنند

مرد در اضطراب یعنی من
در تب و التهاب یعنی من
ناله اش بی جواب یعنی من
غربتش بی حساب یعنی من
از نگاهم ستاره میریزد
از هر آهم شراره میریزد
.
خانه و شهر هر دو زندانند
مردم اینجا بدون ایمانند
در تظاهر فقط مسلمانند
بی خیال امام و قرآنند
عزت و احترام یعنی چه
غربت یک امام یعنی چه
.

چون کسی نیست یاورم باشد
غصه آوار، بر سرم باشد
روضه ی باز، بسترم باشد
این نفس های آخرم باشد_
که پر از آه میرسد بالا
بین هر آه، گفته ام #زهرا
.
مرد بی یار آخرش این است
بی کس و کار آخرش این است
رنج و آزار آخرش این است
دیده ی زار آخرش این است
طعنه خورده ز کوچه بازارم
کودکم میشود پرستارم
.
کار زهر است گر گرفتم من
کار زهر است اینچنین کشتن
خسته ام از به قبله خوابیدن
خسته از پاشدن زمین خوردن
ربنایم نوای هیهات است
سوزش سینه ام مکافات است
.
جانم از زهر، مستمر میسوخت
حنجر و سینه و جگر میسوخت
پیش چشم پسر پدر میسوخت
پیش چشم پدر پسر میسوخت
ناخود آگاه یاد من افتاد
#مجتبی پیش #قاسمش جان داد
.

بر گلویم ز پنجه جا افتاد
بر نفسهای من صدا افتاد
جگرم دست سرفه ها افتاد
و امامی دگر زپا افتاد
در تب و تاب تشنگی سخت است
قطره ای آب؛ تشنگی سخت است
.

روی این خاک حجره بی حالم
عرق سرد بر پر و بالم
عطش سخت بخت و اقبالم
اصلا انگار بین گودالم
گرم امن یجیب خود هستم
یاد جد غریب خود هستم
.

بینهایت #حسین میگویم
بین غربت #حسین میگویم
با حرارت #حسین میگویم
در مصیبت #حسین میگویم
خوانده ام بین حال نامعلوم
السلام علیک یا مظلوم
.

از عطش تاول است بر این لب
عجلم را رسانده است این تب
رفتنی میشوم دگر امشب
السلام علیک یا #زینب
صحبت از عمه و محن باشد
پس دو خط روضه سهم من باشد
.

عمه و بغض و آه واویلا
عمه و قتلگاه واویلا
عمه و یک سپاه واویلا
عمه و صد نگاه واویلا
بنویسید شیعیان امشب
جان دهم از اسیری زینب
.
.
بنا بر بعضی روایات امام هادی(ع) در روز دوشنبه به شهادت رسیدند.وقتی پیکر مطهر آن حضرت را حرکت می دادند، شنیدند کنیزی میگوید:
(ما ذا لقینا فی یوم الاثنین قدیماً و حدیثاً)
.

یعنی ما چه کشیدیم از نحوست روزدوشنبه از قدیم الایام تا این زمان  و با این جمله به روز شهادت پیغمبر (ص) و آتش زدن در خانه ی  حضرت صدیقه (س) اشاره کرد.
#و_وای_از_دوشنبه_ای_که_موی_حسن_را_سفید_کرد.

منتهی الآمال،شیخ عباس قمی ص ۱۲۹۰
.
.
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
#نقی_زیباترین_نام_جهان_است

مشکل مملکت ما!
امام دهم مثل علی بن ابیطالب بیل دست می‌گرفت و کشاورزی می‌کرد.

یک روز یک نفر رسید گفت شما امام هادی هستید اهل بیت پیغمبرید !
فرمود :می‌خواهم نان حلال پیدا کنم و از من بهتر علی بود و او بیل دست می‌گرفت از من بهتر بود، پیغمبر هم از من بهتر بود بیل دست می‌گرفت، کار کردن عیب نیست ...

همین مشکل تو مملکت ما هم هست که خیال می‌کنیم اگر کسی مدرک دیپلم گرفت و لیسانس گرفت دیگر نباید کار بکند !

🔶🔹 استاد قرائتی - درس هایی از قرآن - ۲۵ آذر ۱۳۷۲


۲۳ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۳۵ ❤منتـــظر المـهـدی❤
عکس نوشته بی نظیربود...
امام هادی علیه السلام فرموده اند:

أَلشّاکِرُ أسعَدُ بِالشُّکرِ مِنهُ بِالنِّعمَةِ الَّتی أوجَبَتِ الشُکرَ لَأَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ و الشُکرُ نِعَمٌ وَ عُقبی

 شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.


📖بحارالانوار، ج75، ص 365؛ تحف العقول، ص 483)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">